CRM Marketing – care ii sunt avantajele si de ce ar trebui sa apelezi si tu la el?
Obiectivul principal crm marketing, cu alte cuvinte, Customer Relationship Marketing, intr-o strategie de marketing este de a pilota si de a optimiza relatia cu clientii in fiecare etapa a parcursului. Deci nu este vorba despre un simplu acronim. Fie ca vorbim despre optimizarea proceselor sau despre ameliorarea rentabilitatii sau a cifrelor de afaceri, CRM este indispensabil pentru a optimiza strategiile de marketing.
CRM Marketing- despre ce este vorba?
CRM inseamna Customer Relationship Marketing, astfel se refera la gestionarea sau administrarea relatiilor cu clientii. Global, gestionarea relatiilor cu clientii are drept scop optimizarea tuturor interactiunilor intre o firma sau a clientilor sau potentialilor clienti.
Termenul de CRM ar putea desemna mai multe lucruri: strategia de gestionare a relatiei cu clientii, dar si instrumentele utilizate pentru a se pune la cale o astfel de strategie.
In domeniul marketingului, folosirea de programe CRM este in zilele noastre indispensabila pentru un demers de achizitionare si fidelizare a clientilor, mai ales pentru domeniul e-commerce. CRM este cel care iti permite sa urmaresti toate etapele atunci cand vine vorba dspre relatiile cu clientii – marketing, inainte de vanzari, vanzare, dupa vanzare. Dar, este util si in diferitele departamente ale unei firme mai ales atunci cand vine vorba despre echipa de marketing, comerciala si serviciile cu clientii.
De ce ar trebui sa se foloseasca un CRM in cadrul marketingului?
Raspunsul este unul foarte simplu: principalul motiv pentru care ar trebui sa se foloseasca o solutie de CRM in cadrul firmelor este pentru a centraliza informatiile. Un instrument CRM este cel care permite regruparea in timp real a ansamblului informatiilor detinute despre clienti sau clientii potentiali. Aici intra datele, istoricul de cumparaturi, modalitatea de plata, preferinta in materie de comunicare sau actualitati ale firmei.
Pe langa toate aceste informatii, se ocupa de asemenea si de toate interactiunile ce au loc intre clienti si echipele unei firme. De exemplu email-urile schimbate intre o persoana si echipa comerciala, apelurile schimbate, intalnirile efectuate etc.
Gratie unui program care se ocupa de gestionarea relatiilor cu clientii, toate aceste date sunt centralizate in acelasi loc, organizate si accesibile foarte usor ansamblului persoanelor din firma. Este vorba despre o baza de date cu clientii indispensabila pentru a pilota strategia de marketing a firmei.
Principalele avantaje ale unui crm marketing
Ai inteles deja, cu siguranta. CRM Marketing reprezinta un instrument esential atunci cand vine vorba despre o strategie de marketing moderna. Iti permite o urmarire integrala, de la primul contact cu un client, pana la fidelizarea sa si retinerea sa. Iata cateva cazuri practice in care CRM marketing te poate ajuta sa iti optimizezi strategia.
Optimizarea actiunilor de marketing. Cu o solutie CRM Marketing, echipele de marketing dispun de o vizibilitate asupra fiecarei etape a tunelului de conversie sau palnie, astfel incat pot planifica si optimiza parcursul clientului in fiecare etapa. Un CRM este, prin urmare, o modalitate dovedita de a imbunatati ratele de conversie ale unei companii.
De asemenea, CRM Marketing va permite in acelasi timp si automatizarea anumitor actiuni de marketing pentru a trimite unele campanii tinta si personalizate fiecarui client. Astfel ca, echipele de marketing pot sa puna la cale, de exemplu, unele campanii pentru automatizarea marketingului, pentru a atrage clientii potentiali cu continut relevant ca parte a unei strategii de inbound marketing.
Lead nurturing face posibila transformarea MQL-urilor (Marketing Qualified Leads) in SQL-uri (Sales Qualified Leads). Diferentierea cu succes intre MQL-uri si SQL-uri necesita o functie de lead scoring, care poate fi oferita de un instrument CRM. Acest lucru va permite sa se directioneze mai eficient potentialii clienti si clientii si sa se identifice mai clar nevoile acestora.
Marirea vanzarilor. Intr-un context B2B, un instrument crm marketing este indispensabil pentru a permite echipelor comerciale sa isi amelioreze un pipeline. Si sa transforme unele leaduri in clienti. Un CRM aduna toate datele posibile cu privire la potentialii clienti pentru a dispune de toate informatiile necesare pentru a duce la bun sfarsit o vanzare cat mai eficient cu putinta.
Care sunt avantajele CRM Marketing mai pe scurt?
O strategie crm marketing care se foloseste de instrumentele potrivite, va oferi numeroase avantaje:
- ofera o experienta pozitiva a utilizatorului pozitiva din toate punctele de vedere in ceea ce priveste contactul si parcursul clientului.
- intarirea colaborarii dintre echipele de vanzare, marketing si serviciul cu clientii.
- identificarea rapida a unor leads si a oportunitatilor, dar si ameliorarea ratei de conversie.
- iti permite sa iti mentii privirea asupra leads-urilor si clientilor de-a lungul intregului parcurs al clientilor.
- punerea la cale a unor campanii de marketing tinta.
- generarea de statistici care vor servi drept baza pentru viitoarele strategii comerciale.
O buna strategie CRM este deci esentiala pentru un marketing reusit, in e-commerce sau in orice alt sector de activitate.
De ce un crm marketing deci?
Atunci cand ne gandim la o solutie crm, ne gandim cel mai adesea la un instrument rezervat echipelor comerciale, unul pentru gestionarea relatiei cu clientii. Dar, un program crm este un instrument foarte important atunci cand vine vorba despre suportul clienti sau echipele de marketing. Va permite orientarea unor operatiuni precum emailing. Accesul la o baza de date foarte mare iti va permite sa intelegi mai usor care sunt clientii interesati de produsele tale si cum intra si raman in contact acestia cu marca ta.
Aceste informatii iti vor permite astfel sa te bucuri de modul perfect de a-ti directiona campaniile de marketing digital si de a avea noi clienti.