Despre Webdesign, o modalitate ideala de a te remarca in fata concurentei prin intermediul site-ului Web
In era digitala pe care o traim, concurenta se joaca in mod esential pe Web. Toate firmele trebuie deci in mod obligatoriu sa fie prezente pe Internet pentru a ajunge la tinta lor. Totusi, sa ai un site Web nu este de ajuns pentru a atrage potentialii clienti. Webdesignul unui site pentru fiecare firma poate sa faca diferenta si iti poate permite sa te faci remarcat in fata concurentilor. Descopera deci mai multe lucruri despre Webdesign si cum te poate ajuta acesta sa iei un avans in fata concurentei.
Ce este webdesign-ul?
Cuvantul de Webdesign provine din engleza si desemneaza conceperea unui site Web. In mod concret, este vorba despre partea grafica vizibila atunci cand vine vorba despre conceperea unui site. Nu se refera insa la codul informatic. Designul unui site va influenta felul in care internautii pot percepe o societate sau o firma. Intr-adevar, stimularile vizuale pot sa faca diferenta atunci cand vine vorba despre a transforma vizitatorii in veritabili clienti. Un studiu facut de catre cercetatorii de la Stanford au ajuns la concluzia ca in jur de 75% dintre vizitatori se bazeaza pe design pentru a judeca credibilitatea unui site.
Am putea spune ca a face webdesing este ca si cum ai desena ceva pentru Web. Acest lucru consta in structurarea unui site de Internet optand pentru diferite elemente practice. Principalul rol al webdesignului este de a transmite audientei identitatea vizuala a unei firme. Dar, poseda mult mai multe utilitati.
De ce este un webdesign bun este important?
Pe langa faptul ca transmite o identitate vizuala a unei firme, atunci cand vorbim despre webdesign, lumea trebuie sa stie ca este vorba despre un element esential in raport cu eficienta unui site web. Deci, va trebui sa imbini de minune textele de calitate cu designul de calitate. Un bun design este de asemenea la fel de important ca si textele percutante pentru un site Web. Iar asocierea acestor doua elemente este indispensabila pentru succesul unui site.
Ce este un bun webdesign?
Un bun webdesign este un webdesign reusit. Totusi, nu exista un standard sau o scara pentru a masura sau evalua reusita unei conceptii vizuale pentru un site web. Mai multe caracteristici sunt cele care pot defini un site web de calitate, atunci cand vine vorba despre webdesign.
Un webdesign reusit ar trebui sa aiba caracteristicile urmatoare:
- permite o navigare fluida si agreabila inainte de toate. Deci structura vizuala este cea care permite vizitatorilor sa exploreze si sa navigheze usor pe site. Caracteristicile ergonomiei si ale navigabilitatii sunt si ele extrem de importante daca site-ul are mai multe pagini. Pentru asta, atunci cand se concepe webdesignul, trebuie sa pui la cale un meniu bine organizat sau o bara de navigare fluida.
- ofera un aspect estetic care reflecta imaginea ta de marca. Toate detaliile tipografice, dar si alte alegeri pe care le faci influenteaza maniera in care internautii iti pot percepe firma. Astfel ca, trebuie sa ai un webdesign care sa reflecte imaginea ta de marca gratie unor alegeri si asocieri judicioase in ceea ce priveste toate aspectele estetice si vizuale. Trebuie sa figureze de asemenea un logo si culorile alese trebuie sa se acorde cu cele ale societatii tale.
- elementele vizuale sunt si ele atragatoare pentru vizitatori. Pe langa faptul ca trebuie sa fie fidel imaginii de marca, un webdesign reusit trebuie sa fie cat mai atragator, pentru a atrage vizitatorii.
Despre webdesign – care este impactul acestuia atunci cand vorbim despre calitatea unui site?
Un bun design trebuie sa aduca mai mult decat estetism unui site web. Participa foarte mult si la optimizarea sa. Pe langa faptul ca iti va permite sa iti atingi obiectivele. Drept consecinta, sunt necesare nu numai cunostinte de grafica, ci si cunostinte sau o pricepere in ceea ce priveste strategia digitala.
Webdsignul poate influenta si comportamentul vizitatorilor. Prima impresie despre un site web este determinanta pentru internauti. Depinde in mod esential de designul site-ului in chestiune. Intr-adevar, chiar inainte ca internautii sa citeasca toate continuturile tale contextuale, se bazeaza pe designul site-ului tau pentru a decide daca mai continua sau nu. In suma, vizualul este cel care permite vizitatorilor sa judece fiabilitatea unui site. Iata de ce internautii se indreapta mereu inspre site-uri care au un design modern si in tendinte. Atentie insa, deoarece va trebui sa optimizezi viteza de incarcare pentru site-ul tau.
Poate conditiona calitatea experientei utilizatorilor. Imaginile, culorile, diversele elemente grafice, dar si toate informatiile non verbale ale unui site ajuta la transmitera valorilor unei firme. Ajuta deci la crearea unui univers propriu firmei tale si in care internautii se simt bine. Trebuie deci sa respecti o harta grafica, una care sa fie armonioasa si care sa inspire incredere.
Webdesignul amelioreaza ergonomia site-ului. Un bun webdesign nu serveste doar la crearea celui mai frumos univers. Poate facilita de asemenea si navigarea pe site. Dar, in acelasi timp trebuie sa permita si accesibilitatea la site-ul tau.
Marile principii ale designului web
Exista doua principii fundamentale in ceea ce priveste designul web: UX si UCD. UCD sau User Centred Design este un design centrat pe utilizator. Aceasta inseamna ca trebuie sa tii cont de motivatiile, obstacolele si nevoile vizitatorilor atunci cand alegi sa iti proiectezi site-ul. UX se refera la experienta utilizatorului. Aceasta se refera la ergonomia, iconografia si accesibilitatea site-ului.
Nu uita ca aceste doua principii trebuie respectate pe tot parcursul dezvoltarii unui design pentru a imbunatati imaginea de marca.