Webmaster tools Google – de ce ar trebui sa il utilizezi?
Webmaster Tools Google este o denumire veche, de ceva vreme se foloseste numele de Google Search Console. Ce poate sa faca pentru tine? Este cel mai bun instrument atunci cand vrei sa vezi sau sa intelegi cum paginile site-ului tau Web sunt indexate de catre Google pentru a putea astfel face corectarile necesare pentru a ameliora in acelasi timp referentierea naturala organica.
Google este cel mai celebru motor de cautare. Dar nu numai. Celebra societate americana este specializata in servicii si produse legate de internet. Motorul sau de cautare este cel mai utilizat in lume. De altfel, aceasta societate furnizeaza si publicitate online, un sistem de exploatare Amdroid, mesageria Gmail, navigatorul Chrome si multe alte produse. Webmaster tools Google sau Google Search Console face parte si el din aceste produse. Este un instrument gratuit care permite proprietarilor de site-uri web sa isi optimizeze prezenta pe motoarele de cautare.
Webmaster Tools Google – despre ce este vorba?
Webmaster Tools Google, cunoscut mai nou sub numele de Google Search Console, este un instrument gratuit de la Google. Permite ajutorarea deci a proprietarilor de site-uri Web, pentru a supraveghea si a ameliora vizibilitatea site-ului lor in rezultatele de cautare pentru Google. Google Search Console este deci cel care iti permite sa urmaresti starea de indexare a site-ului de catre Google. Se poate folosi pentru a detecta erorile si problemele de explorare. Instrumentul este de asemenea practic pentru a analiza performantele unui site in rezultatele de cautare.
Permite de asemenea, primirea de alerte cu privire la problemele critice care il afecteaza si crearea de sitemaps pentru a ajuta Google sa inteleaga mai bine care este structura site-ului tau.
Cu alte cuvinte, webmaster tools google sau Google Search Console are drept scop sa colecteze unele date care iti vor permite sa optimizezi referentierea naturala a platformei. Aceste informatii odata colectate sunt cele mai pretioase instrumente pentru a lua cele mai bune decizii. De exemplu, informatiile furnizate de catre aceasta analiza te pot ajuta sa te decizi cu privire la schimbarea temei sau a continutului, a publicului sau clientilor tinta, a audientei, ameliorarea continutului prin adaugarea de cuvinte cheie pertinente si asa mai departe. Pe scurt, este un instrument esential pentru orice proprietar de site web care vrea sa isi amelioreze prezenta pentru rezultatele de cautare Google.
Instrumentele webmaster tools sau Google Search Console si avantajele lor pentru un site web
Ai inteles, cu siguranta. Google Search Console este un instrument propulsat de catre motorul de cautare. Ajuta proprietarii de site-uri Web sa se pozitioneze asa cum trebuie atunci cand vine vorba despre rezultatele de cautare. Iar avantajele sale sunt numeroase.
Analiza cautarilor. Aceasta functie este cea care furnizeaza informatii cu privire la performantele cautarii pe site-ul tau Web. Aceste informatii privesc mai ales, intre altele, care sunt cele mai frecvente cautari, dar si paginile care pot genera cel mai mult trafic. Acest lucru te poate ajuta de exemplu, sa intelegi cum utilizatorii tai iti gasesc site-ul si sa iti optimizezi continutul in consecinta.
Sitemaps. Termenul de sitemap se traduce literalmente prin planul site-ului. Este vorba despre un fisier XML care poate detalia structura generala a unui site web. Este o functionalitate gratie careia se pot ierarhiza resursele si continuturile propuse de un site. Un sitemap contine pentru fiecare URL noi informatii precum datele si frecventa actualizarii. Gratie acestei functii, vei putea ajuta robotii de la Google sa descopere – Crawler, si sa indexeze continutul mai repede si mai usor. Fara indoiala ca este un lucru foarte bun pentru ameliorarea vizibilitatii site-ului tau web in rezultatele de cautare.
Netlinking de la Google Search Console
Functia de Netlinking de la Google Search Console este cea care iti va permite sa gestionezi legaturile interne si externe ale site-ului tau. De asemenea, poti vedea intervalul de clickuri de pe aceste linkuri. De asemenea, vei putea vedea principalele site-uri care genereaza trafic. Acest lucru este de mare ajutor pentru a intelege cine este interesat de continutul tau. In acest fel, poti identifica, de asemenea, oportunitati de creare de linkuri.
Utilizabilitatea mobila. Aceasta functie este cea care iti va permite sa verifici daca site-ul tau este potrivit pentru dispozitivele mobile. De asemenea, ofera sugestii pentru imbunatatirea experientei utilizatorului pe smartphone-uri si tablete. Nu ezita sa o utilizezi, deoarece, odata cu cresterea traficului mobil, este important ca site-ul tau sa functioneze bine pe diferite dispozitive mobile.
Indexarea continutului pe Google Search Console. Gratie optiunii de indexare a continutului, disponibila pe Google Search Console sau webmasters tools google, poti verifica daca motorul de cautare a indexat corect paginile de la site-ul tau web. Indexarea consta pentru Googlebots in accesarea continutului, analizarea semnificatiei sale si stocarea sa in indexul Google. Daca unele pagini nu sunt indexate, acest lucru poate revela o problema tehnica sau un continut ce trebuie sa fie rezolvat.
Dar, datele de la Google Search Console iti permit si sa ameliorezi continutul existent, concentrandu-se pe doua piste: ameliorarea pozitionarii paginilor si nivelul lor de click-uri. Este foarte usor deci cu el sa verifici care sunt problemele site-ului. Si gratie obtinerii unor date numeroase, vei fi in masura sa diversifici informatiile.
Acesta este un instrument foarte practic pentru site-ul tau. Este gratuit, usor de utilizat si ofera o gama larga de posibilitati. Asadar, nu ezita sa il folosesti pentru binele afacerii tale.